فرم جستجو

Slide background Slide thumbnail
Slide backgroundSlide thumbnail
Slide background

پیغام خطا

  • Strict warning: Non-static method cmfcCalendarV1::factory() should not be called statically در cmfcCalendarV1::factory() (خط ۱۵ از /home/srjgame/domains/serajgame.ir/public_html/sites/all/modules/__org__calendar_systems/calendar/calendar.class.inc.php).
  • Strict warning: Non-static method cmfcCalendarV1::factory() should not be called statically در cmfcCalendarV1::factory() (خط ۱۵ از /home/srjgame/domains/serajgame.ir/public_html/sites/all/modules/__org__calendar_systems/calendar/calendar.class.inc.php).
  • Strict warning: mktime(): You should be using the time() function instead در calendar_systems_add_js_date_picker() (خط ۸۳۱ از /home/srjgame/domains/serajgame.ir/public_html/sites/all/modules/__org__calendar_systems/calendar_systems.module).
  • Strict warning: Non-static method cmfcCalendarV1::factory() should not be called statically در cmfcCalendarV1::factory() (خط ۱۵ از /home/srjgame/domains/serajgame.ir/public_html/sites/all/modules/__org__calendar_systems/calendar/calendar.class.inc.php).
ترجمه کتاب understanding video games

برای درک گیم‌های ویدئویی

ترجمه کتاب برای درک گیم‌های ویدئویی که یکی از جدیدترین و معتبرترین کتب حوزه علوم انسانی و اجتماعی در حوزه بازی‌های دیجیتال محسوب می‌شود، توسط دکتر سیدمهدی دبستانی و با حمایت مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) منتشر شد.

ترجمه کتاب برای درک گیم‌های ویدئویی که یکی از جدیدترین و معتبرترین کتب حوزه علوم انسانی و اجتماعی در حوزه بازی‌های دیجیتال محسوب می‌شود، توسط دکتر سیدمهدی دبستانی و با حمایت مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ویرایش سوم کتاب برای درک گیم‌های ویدئویی، اثر سایمون اینجِنفلت-نیِلسن، یوناس هایدی اسمیت و سوزانا پژاریس توسکا که توسط انتشارات بین‌المللی و معتبر راتلج (Routledge) در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، در فاصله کوتاهی در ایران و با ترجمه تخصصی دکتر سیدمهدی دبستانی، پژوهشگر، بازی‌ساز و فعال صنعت بازی ترجمه شد.

لازم به ذکر است که این کتاب برخوردار از مفاهیم همه‌جانبه‌ای در مطالعات بازی‌های دیجیتال بوده و به صورت علمی و کارکردی به تعریف علمی و تمایز میان واژگان بازی و گیم، تحلیل بازی از دیدگاه‌های جامعه‌شناختی و ارتباطات، تفکیک انواع ژانر بازی، جایگاه بازی در فرهنگ، آموزش و صنعت تبلیغات و بازی‌های جدی می‌پردازد. در این راستا باید اذعان داشت کتاب یاد شده، یکی از معدود کتب موجود در حوزه رسانه بازی در دنیا محسوب می‌شود که هم از حوزه شمول علمی بسیار گسترده‌ای برخوردار است و هم به صورت ریشه‌ای و عمیق به تحلیل دیدگاه‌های موجود می‌پردازد.

دکتر سیدمهدی دبستانی در مقدمه مترجم خاطر نشان کرده است: «آنچه من را به ترجمه این کتاب واداشت، این بود که مانند هر زمینه مطالعاتی دیگری، وجود کتابی برای آشنایی همگانی و جامع با یک موضوع و کمک به محققان علاقه‌مند برای آشنایی با رئوس، مکاتب و چارچوب‌های فکری آن، قدمی اولیه و بسیار مهم در مسیر پررونق شدن و پرداختن عمومی به آن زمینه تحقیقاتی است تا بتوانیم به جای تک ستاره‌هایی که اکنون بر روی این موضوع کار می‌کنند، به مرور شاهد ایجاد ساختارها، واحدهای درسی و دوره‌های تحصیلات تکمیلی در این زمینه باشیم». همچنین مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال در مقدمه ناشر، ضمن ضروری دانستن اهمیت توجه به مبانی نظری و پژوهشی حوزه بازی‌های دیجیتال، حمایت از تقویت این مبانی را مهم برشمرده و آن را گامی در جهت ارتقای این حوزه دانسته است.

گفتنی است ویرایش‌های قبلی این کتاب به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۸  و ۲۰۱۲ توسط انتشارات راتلج به چاپ رسیده است و توسط پژوهشگران بسیاری در سراسر دنیا به منظور انجام مطالعات بازی‌های دیجیتال مورد استناد واقع شده است.

کتاب «برای درک گیم‌های ویدئویی» را از اینجا دانلود کنید:

http://ketabrah.ir/go/b22933/9697e

منبع: بنیاد ملی بایهای رایانه ای

برای مشاهده نسخه زبان اصلی به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://www.routledge.com/Understanding-Video-Games-The-Essential-Introduction-3rd-Edition

به این مطلب امتیاز دهید: 
۹
میانگین آراء: ۹ (۱ رای)
شناسه: ۲۵۵ | به روز رسانی: ۰۸-۰۳-۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۵:۳۰ نسخه چاپی ارسال به

افزودن دیدگاه جدید

۸ + ۲ =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.