![]() شماره یازدهم مجله بازی بان منتشر شدشـاید بارهـا شـنیده اید کـه میگوینـد کـودکان بـا بازی هایشـان زندگـی می کننـد و بـازی کـردن دنیـای کـودک اسـت و او تمـام شـئون زندگـی خـود را در قالـب یـک بـازی ترسـیم کـرده و دریافـت می نمایـد. از طـرف دیگـر بـرای بزرگسـالان هـم بـه مراتـب از بـازی بـه منزلـه یـک سـرگرمی و فراغت و یـا کسـب درآمـد بـه عنـوان یـک شـغل و یـا یـک ابـزار سـرگرمی گونه بـرای مقصـودی آگاهانـه (ماننـد بازی هـای جـدی یـا آموزشـی) و یـا نیمه آگاهانـه (ماننـد بـازی بـرای فراموشـی یـک فکـر مخـرب یـا رفـع اسـترس) صحبت هـا شـنیده اید.
ما اینیم دیگه! گیم بازی کردن نوجوانان را جدی بگیریم شـاید بارهـا شـنیده اید کـه میگوینـد کـودکان بـا بازی هایشـان زندگـی می کننـد و بـازی کـردن دنیـای کـودک اسـت و او تمـام شـئون زندگـی خـود را در قالـب یـک بـازی ترسـیم کـرده و دریافـت می نمایـد. از طـرف دیگـر بـرای بزرگسـالان هـم بـه مراتـب از بـازی بـه منزلـه یـک سـرگرمی و فراغت و یـا کسـب درآمـد بـه عنـوان یـک شـغل و یـا یـک ابـزار سـرگرمی گونه بـرای مقصـودی آگاهانـه (ماننـد بازی هـای جـدی یـا آموزشـی) و یـا نیمه آگاهانـه (ماننـد بـازی بـرای فراموشـی یـک فکـر مخـرب یـا رفـع اسـترس) صحبت هـا شـنیده اید. خـب حـالا در مـورد گیـم بـازی کـردن نوجوانـان چـه طـور؟ً احتمـالا یکـی از مهمتریـن مسـائلی کـه بـه ذهنتـان می رسـد ایـن خواهـد بود کـه هویت نوجـوان در بسـتر دنیـای مجـازی بازیهـای رایانـه ای تحـت اثـر قـرار خواهـد گرفـت. او در فضایـی میـان کودکـی و بزرگسـالی در تقابـل بـا گیم هـای ویدئویـی قـرار خواهـد گرفـت. در نگاهـی سـاده می تـوان گفـت که نوجـوان هـم گیـم را بـه منزله یک فرایند سـرگرمی طـور ِ منطبق با عوامل شـناختی ذهنـی که زندگیش را در آن بـروز می دهـد و شـخصیتش در قالـب آن شـکل می گیـرد در نظـر می گیـرد و هـم از آن بـه عنـوان وسـیله ای بـرای کسـب درآمـد یـا ابراز وجـود در دنیـای واقعی و یا حتـی رهایـی از بیتوجهی ها و نبـود شـرایط بـرای عرضـه خـود در اجتماع بهـره می برد.آیـا چیزی دیگری هـم می توان اضافـه نمود؟! دانلود شماره یازدهم مجله بازی بان به این مطلب امتیاز دهید: (۱ رای) |
|
دیدگاهها
افزودن دیدگاه جدید